18-09-11

Ik ben Jules.Wie ben jij?

Deze week hebben we onzelf een beetje beter leren kennen.  Ook zijn we gestart met de opbouw van het tafelpoppenspel.  Eerst hebben we gezien hoe een popje tot leven komt.  Daarna zijn we zelf aan de slag gegaan.  Jullie kapoenen hebben namelijk zelf een popje gemaakt.  Helaas is dit nog niet klaar.  Ik ga mijn best doen om het deze week af te werken en dan kunnen jullie de resultaten bewonderen.  We hebben ook geschilderd op een spiegel met scheerschuim.  Niet iedereen vond dit even leuk. 

Op vrijdag hebben we ons ook gemeten.  We hebben ons dan ook van klein naar groot gelegd.

004.JPG005.JPG006.JPG

007.JPG008.JPG

19:11 Gepost door juf Vanessa | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

07-09-11

Elke dag een beetje meer ...

Hey,

Hier zijn we weer met een nieuw klasje en nieuwe kindjes begonnen we op 1 september.  We zijn gestart met vier nieuwe vriendjes.  Natuurlijk wordt ons klasje alsmaar groter (zeker na elke instap datum). 

De eerste twee dagen hebben we het heel rustig gedaan.  Op donderdag konden de kleuters vooral wennen aan de grote school.  Op vrijdag hebben ze een blije of verdrietige Jules ingekleurd.

002.JPG 003.JPG

 

Maar op maandag was er een plots een nieuw vriendje voor in onze klas.  Weten jullie al wie het is?  Het is Jules onze klaspop.  Hij gaat ons een volledig jaar begeleiden in de klas.

Op maandag besloten we om een Jules te knutselen.  De kleuters mochten met hun handen verven.  Voor enkele kapoenen was dit een nieuwe ervaring.  Hij is nog niet volledig klaar.  Wanneer hij klaar is,kunnen jullie hem bewonderen in onze gang.

008.JPG009.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

006.JPG007.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vandaag had je juf 2 vingerpopjes mee van Jules.  De juf zei altijd het versje:

Vingers stappen op en neer. Stappen stappen nog een keer. Tingeling de bel gaat luid. Bij de schooldeur kom ik uit.

De kleuters mochten ondertussen vingerverven.

016.JPG017.JPG018.JPG019.JPG

14:26 Gepost door juf Vanessa | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |